19 تکنولوژی برتر در 2023

Iman 1401/12/06
تکنولوژی

19 تکنولوژی برتر در 2023

ما در عصری به نام عصر اطلاعات زندگی می کنیم. فن آوری جدید هر روز در حال ظهور است تا زندگی را برای همه ساده تر، پیشرفته تر و بهتر کند. سرعت پیشرفت فناوری امروزه تقریباً تصاعدی است. برای سازمان های تجاری، فناوری جدید به کاهش هزینه ها، افزایش تجربیات مشتری و افزایش سود کمک می کند.

 

نزدیک به 50 میلیارد دستگاه تا سال 2030 به اینترنت متصل خواهند شد. با همه‌گیری کووید-19 که سیر تحول دیجیتال کسب‌وکارها را تقویت می‌کند، این هدف نزدیک‌تر از حد انتظار است. آشنایی با آخرین فن آوری IT، کلید پیشرفت شغلی و کشف فرصت های جدید است.

تکنولوژی

در اینجا 19 تکنولوژی برتر در 2023 و برخی از آخرین روندهای فناوری برتر برای سال 2023 آورده شده است:

  1. هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML)
  2. اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA)
  3. محاسبات لبه
  4. محاسبات کوانتومی
  5. واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)
  6. بلاک چین
  7. اینترنت اشیا (IoT)
  8. 5G
  9. امنیت سایبری
  10. توسعه کامل پشته
  11. قدرت پردازش
  12. داده سازی
  13. اعتماد دیجیتال
  14. اینترنت رفتارها
  15. تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده
  16. DevOps
  17. پرینت سه بعدی
  18. AI-as-a-Service
  19. ژنومیک

 

1. هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML)

هوش مصنوعی که به عنوان هوش مصنوعی نیز شناخته می شود، یک دهه پیش محبوبیت خود را آغاز کرد. هنوز سرعت آن کاهش نیافته است و همچنان یکی از فناوری‌های پیشرو در سال 2023 است. هوش مصنوعی به طور مداوم در حال تکامل است و برنامه‌های جدیدتر برای این فناوری نوظهور همچنان در صحنه ظاهر می‌شوند. محبوب‌ترین برنامه‌های هوش مصنوعی امروزی، تشخیص تصویر و گفتار، برنامه‌های ناوبری، دستیارهای صوتی مانند سیری و الکسا و موارد دیگر هستند.

سازمان ها به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تعاملات مشتری و کسب و کار برای استخراج بینش و شناسایی محرک ها هستند. این به آنها کمک می کند تا تقاضا برای خدماتی مانند بیمارستان ها یا گردشگری را پیش بینی کنند و به بهبود تخصیص منابع برای پروژه های مختلف کمک کنند.

یادگیری ماشین (ML) بخشی از هوش مصنوعی است و از یادگیری نظارت شده برای یادگیری عملکردهای جدید استفاده می کند. این شاهد افزایش شدید تقاضا برای متخصصان ماهر بوده است که آن را به یک روند جذاب برای تماشا تبدیل کرده است. طبق گفته Forrester، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تا سال 2025 مسئول 9 درصد از مشاغل جدید در ایالات متحده خواهند بود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.