تفاوت بین هدفون و هدست چیست؟

Iman 1401/12/17
تفاوت هدفون و هندزفری

تفاوت بین هدفون و هدست چیست؟

در فروشگاه دیجی ران تمامی محصولات از جمله هدست و هدفون و هندزفری موجود است.

تفاوت بین هدفون و هدست چیست؟

ممکن است هنگام انتخاب بهترین گزینه های صوتی برای تنظیمات بازی خود، بین هدفون و هدست سردرگم شوید. حتی اگر افراد ممکن است از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده کنند، هدفون و هدست تفاوت‌هایی با هم دارند.

بر اساس بازی ای که بازی می کنید و نحوه بازی آن – تک نفره یا کوآپ – به یکی از این گزینه ها نیاز خواهید داشت.

به عنوان مثال، برخی از بازی‌ها هستند که باید کیفیت صدا را بر پشتیبانی از میکروفون یکپارچه ترجیح دهید. سپس، چند عنوان وجود دارد که کاملاً در مورد بازی های چند نفره پویا هستند. بنابراین، چت درون بازی و پیام های صوتی بیشتر شبیه یک ضرورت می شود.

در زیر، جنبه های دیگری را که باید در مورد بحث هدفون و هدست بدانید، مورد بحث قرار داده ایم.

تفاوت بین هدفون و هدست چیست؟

مقایسه هدفون و هدست
بررسی – میکروفون

وقتی در مورد یک “هدست” صحبت می کنید احتمالاً به چیزی اشاره می کنید که یک نوع میکروفون متصل یا یکپارچه دارد، درست است؟ خوب، این اولین و احتمالاً یکی از بزرگترین تفاوت های ثابت است. اصطلاح هدست تقریباً همیشه به یک جفت هدفون با میکروفون متصل اشاره دارد، اما یک جفت هدفون بدون میکروفن دقیقاً یک جفت هدفون است.

برای روشن شدن، بزرگترین تفاوت بین یک جفت هدفون و یک هدست، میکروفونی است که هر هدست دارد. بدون میکروفون متصل = هدفون. میکروفون متصل = هدست.

گفته می‌شود، اغلب میکروفون‌هایی که با هدست‌های گیمینگ دریافت می‌کنید در مقایسه با میکروفون‌های مستقل مانند Mod Mic 5 یا Blue iCE پایین‌تر است، اما قطعاً استثناهایی وجود دارد. HyperX Cloud II یک هدست گیمینگ است که به داشتن یک میکروفون عالی معروف است و قطعاً تنها هدست نیست. همچنین Sound BlasterX H7 و Sennheiser GAME ONE نیز وجود دارند که از بالای سر من بیرون آمده اند.

کیفیت صدا

دومین تفاوت بزرگ اغلب کیفیت صدای کلی یک هدست گیمینگ در مقایسه با یک جفت هدفون موسیقی دوست رده پایین است. بله، قطعاً هدست‌های واقعاً خوبی وجود دارند که بدون شک می‌توانند با هدفون‌های موسیقی دوست با رده متوسط رقابت کنند، اما تعداد آنها بسیار کم است. حتی یک جفت هدفون میان رده مانند Turtle Beach 450 اکثر هدست‌ها را با دوبرابر قیمت از بین می‌برد، و این تنها به این دلیل است که هدفون‌ها فقط باید روی یک عملکرد اصلی تمرکز کنند – کیفیت صدای عالی.

من نمی گویم کیفیت صدای یک هدست گیمینگ وحشتناک است، اما اغلب اوقات کیفیت صدای بهتری از یک جفت هدفون اختصاصی دریافت می کنید. هدست‌هایی مانند HyperX Cloud II یا حتی Razer Kraken صحنه‌های صوتی بسیار فراگیر و کیفیت کلی خوبی را ارائه می‌دهند، اما همچنان نسبت به اکثر هدفون‌های موسیقی دوست ارزان‌تر پایین‌تر هستند.

راحتی

 

در رده سوم ما فاکتور راحتی را داریم. از نظر VoIP، هدست‌ها از نظر عینی راحت‌تر از یک جفت هدفون هستند، به این دلیل که هدست به نوعی دارای یک میکروفون متصل است. برخی از میکروفون ها به طور دائم روی هدفون ثابت می شوند، اما برخی دیگر (معمولا هدست های با کیفیت بالاتر) دارای میکروفون های قابل جابجایی هستند. اگر به جایی می‌روید و به هدفون + کام‌ها نیاز دارید، معمولاً کار را آسان‌تر می‌کند.

جایگزین اغلب نه تنها یک جفت هدفون بلکه یک میکروفون مستقل است که بسته به چیزی که استفاده می کنید می تواند دست و پا گیر باشد. اکنون شما دو تکه فناوری (احتمالا) گران قیمت دارید که باید نگران وقوع چیزی باشید. به همین دلیل است که ما همچنین بحث هدست بازی سیمی در مقابل بی سیم را پوشش دادیم.

گزینه Mod Mic 5 نیز وجود دارد که قبلاً به آن اشاره کردم. این می تواند به خوبی به هر جفت هدفونی بچسبد تا به طور موثر هدست خود را بسازد. اما، همچنین هزینه بیشتری در پیش خواهد داشت و سیم دیگری را اضافه می کند که باید با آن دست و پنجه نرم کنید.

به طور خلاصه، یک هدست با یک میکروفون جداشدنی خوب به طور بالقوه بهترین گزینه شما از نظر راحتی خواهد بود.

صفحه ی آپارات ما

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.