بهترین فلش های 2023

امید 1402/01/10
بهترین فلش 2023

بهترین فلش های 2023

کدام فلش ها بهتر هستن:

در بازار امروز فلش مموری های مختلفی هستند که در برند های مختلف شروع به کار کردن و مشکل اساسی ما این است که کدام فلش نسبت به برند های دیگر برتری بیشتری دارند.و به کدام برندها میشه اعتماد کرد.

بهترین و با کیفیت ترین برندهای  حال حاضر موجود در ایران شامل برندهای: PNY_HP_SILICONPOWER_SANDISK_VERITY_SAMSUNG_TOSHIBA_ BEXO.SPمیباشد,

که از سرعت بسیار بالایی در انتقال داده ها برخوردار هستند. , واز طراحی های بسیار خوبی ساخته شده و اغلب انها ضد ضربه و ضد اب نیز میباشد و شما کاربران میتوانید این فلش ها را در تمام بازار های ایران پیدا کنید.

تاریخچه فلش مموری:

درایو فلش USB یک دستگاه ذخیره سازی داده است
 که شامل حافظه فلش با رابط USB یکپارچه است معمولاً قابل جابجایی، بازنویسی و بسیار کوچکتر از یک دیسک نوری است
 وزن اکثر آنها کمتر از 30 گرم است  از زمانی که برای اولین بار در اواخر سال 2000 در بازار ظاهر شد
 مانند تقریباً تمام دستگاه های حافظه رایانه دیگر، ظرفیت ذخیره سازی افزایش یافته در حالی که قیمت ها کاهش یافته است
 از مارس 2016، درایوهای فلش با حجم بین 8 تا 256 گیگابایت اغلب فروخته می‌شد، در حالی که واحدهای 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی (TB[note 3]) کمتر به فروش می‌رسیدند
از سال 2018، درایوهای فلش 2 ترابایتی از نظر ظرفیت ذخیره سازی، بزرگترین درایوهای موجود بودند 
برخی از آنها بسته به نوع دقیق تراشه حافظه مورد استفاده تا 100000 چرخه نوشتن پاک کردن را می‌دهند و تصور می‌شود که در شرایط عادی بین 10 تا 100 سال دوام می‌آورند 
 
بهترین فلش های 2023

بهترین فلش های 2023

کاربردهای رایج درایوهای فلش USB 
کوچک و قابل حمل. 
پشتیبانی از اکثر فرمت های مهم .
برای ذخیره سازی، پشتیبان گیری تکمیلی و انتقال فایل های کامپیوتری است. 
در مقایسه با فلاپی دیسک ها یا سی دی ها، آنها کوچکتر,قابل حمل، سریعتر،و دارای ظرفیت قابل توجهی بیشتری هستند و به دلیل کمبود قطعات متحرک دوام بیشتری دارند. 
علاوه بر این، آنها نسبت به دیسک‌های فلاپی کمتر در برابر تداخل الکترومغناطیسی آسیب‌پذیر هستند و از خراش‌های سطحی آسیبی نمی‌بینند (برخلاف سی‌دی‌ها). 
با این حال، مانند هر حافظه فلش دیگری، از دست دادن داده ها در اثر نشت بیت به دلیل کمبود طولانی مدت برق و احتمال خرابی خود به خودی کنترلر به دلیل ساخت ضعیف
 می تواند آن را برای بایگانی طولانی مدت داده ها نامناسب کند. 
توانایی حفظ داده‌ها تحت تأثیر سیستم‌افزار کنترل‌کننده، افزونگی داده‌های داخلی و الگوریتم‌های تصحیح خطا است

توضیحات بیشتر:  
فلش مموری تعدادی از فناوری‌های قدیمی‌تر را ترکیب می‌کند، با هزینه کمتر، مصرف انرژی کمتر و اندازه کوچک که با پیشرفت در فناوری ساخت دستگاه‌های نیمه‌رسانا امکان‌پذیر شده است.
 ذخیره سازی حافظه بر اساس فناوری های قبلی EPROM و EEPROM بود. اینها ظرفیت محدودی داشتند، هم برای خواندن و هم برای نوشتن آهسته بودند،
 به مدارهای درایو پیچیده ولتاژ بالا نیاز داشتند و فقط پس از پاک کردن کل محتویات تراشه می‌توانستند دوباره بنویسند.

طراحان سخت‌افزار بعداً EEPROM‌هایی را توسعه دادند که ناحیه پاک‌کننده به «فیلدهای» کوچک‌تری تقسیم شده بود که می‌توانستند به‌صورت جداگانه پاک شوند،بدون اینکه روی بقیه تأثیر بگذارند.
 تغییر محتویات یک مکان حافظه خاص شامل کپی کردن کل فیلد در یک حافظه بافر خارج از تراشه، پاک کردن فیلد، تغییر داده‌های مورد نیاز در بافر و نوشتن مجدد آن در همان فیلد است. 
این نیاز به پشتیبانی قابل توجهی از رایانه داشت و سیستم‌های حافظه فلش EEPROM مبتنی بر رایانه شخصی اغلب دارای سیستم ریزپردازنده اختصاصی خود بودند.
درایوهای فلش کم و بیش یک نسخه کوچک شده از این هستند.

اطلاعات بیشتر..

ظرفیت های فلش USB :

فلش ها در ظرفیت های 8_16_32_64_128_256_512 گیگا بایت در بازار موجود میباشند و این نسل جدید فلش ها به دو دسته USB2.0 و USB3.0 تقسیم میشود,
که فلش های USB3.0 نسبت به USB2.0 از سرعت بالاتری برخوردار هستند و قیمت انها نیز بیشتر میباشد. 
در داخل فلش شما میتوانید هر فایلی با پشتیبانی از فرمتهای PNG_JPG_MP3_MP4_TEXT_WORD_TFT و بسیاری از فایل های دیگر مانند کتاب های صوتی موسیقی فایلهای برنامه EXCEL برنامه های دیجیتالی و...

امروزه فلش ها در سایز بندی های مختلف (کوچک و بزرگ) و طرح بندی بسیار متنوع (پاک کنی,پلاستیکی,فلزی,و..) ورنگهای متنوع تولید میشود 

علت های خرابی فلش و سوختن ان :

خاموش کردن دستگاه در حالی که بافر همچنان در حال نوشتن بر روی حافظه فلش است (این احتمالاً اصلی‌ترین دلیل خراب شدن فلش است).
خارج کردن فلش کارت از دستگاه در حالی که بافر همچنان در حال نوشتن بر روی کارت فلش است (این احتمالاً دومین دلیل عمده خراب شدن فلش ا است).
خارج کردن فلش از کارت‌خوان در حالی که هنوز فایل‌هایی را از روی کارت بر روی رایانه‌تان باز‌شده دارید؛
خارج کردن حافظه فلش از کارت‌خوان، در حالی که آن هنوز در حال کپی کردن فایل‌هایی بر روی هارد درایو رایانه شماست یا چراغ فعال هنوز چشمک می‌زند.

در نتیجه باید در انتخاب برند فلش بسیار دقت کرد زیرا امروزه داخل بازار ایران برندهای متفرقه بسیار زیاد بوده که شامل هیچ گونه گارانتی , لیبل اورجینال , کیفیت وسرعت مناسب , اصالت کالا , نیستند و به سرعت خراب میشوند.
و همچنین فلش های برندهای مطرح حال حاضر ایران شمال گارانتی های یکساله ویا مادام العمر میباشند که یکی از مهم ترین و بهترین مضایای خریدن فلش اورجینال و با اصالت به حساب میاد .


                                                                                           <<کلام اخر>>

فلش مموری وسیله‌ای کارآمد است که تا آن را گم نکنید، مدت‌های طولانی برای انتقال اطلاعات به شما کمک می‌کند. طیف گسترده‌ای از افراد می‌توانند از این وسیله با ارزش برای انتقال اطلاعات و تهیه نسخه پشتیبان از داده‌های خود استفاده کنند. فلش مموری های USB در شکل‌ها و با ظرفیت‌های ذخیره‌سازی متفاوتی در بازار وجود دارد. اگر به دنبال هدیه‌ای مناسب برای دوستان ویا خانواده خود هستیدفلش های USB را حتما مد نظر خود داشته باشید .

 

 



          

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.